Subcategorieën

Verzamelen bij Het Nederlandsche Munthuis

Contact

Alles over munten verzamelen

Beste klant,
Met pijn in het hart moet ik u via deze weg informeren dat wij helaas genoodzaakt zijn om onze bedrijfsactiviteiten per direct te stoppen.
U zult begrijpen dat het niet eenvoudig is geweest om deze beslissing te nemen. Ons team is altijd toegewijd geweest om u de best mogelijke service te bieden en ook tijdens de sluitingsperiode zullen we uw vragen zo goed en zo snel mogelijk beantwoorden.
We zijn u ongelooflijk dankbaar voor uw vertrouwen en uw klandizie in de voorbije jaren.
En hoewel deze reis voor ons nu eindigt, hebben wij er alle vertrouwen in dat uw passie voor munten en numismatiek u zal blijven boeien.
Wij wensen u veel succes en vooral veel plezier met uw geweldige hobby.
Met vriendelijke groet,
Het Nederlandsche Muntenhuis
Dit kan op verschillende manieren:
Hierdoor profiteert u van speciale kortingen en ontvangt u altijd als eerste het laatste nieuws.
Onderaan iedere E-mail vindt u een link om u af te melden. Dit is de enige manier.
Wanneer u geen post of telefonische aanbiedingen wenst te ontvangen, kunt u dat telefonisch doorgeven aan onze Klantenservice via het telefoonnummer 0800 91 91 of per email via info@muntenhuis.nl
Het Nederlandsche Muntenhuis is één van de meest gerespecteerde leveranciers van munten, medailles en herdenkingsuitgiften van Nederland. Het Nederlandsche Muntenhuis maakt bovendien deel uit van de Samlerhuset Group: één van Europa’s grootste munthuizen, opgericht in 1994 en vandaag actief in 14 Europese landen.
Wij zijn officieel distributeur van 's werelds meest prestigieuze munthuizen als Monnaie de Paris, The Royal Mint, South African Mint, Royal Australian Mint, Royal Canadian Mint en vele anderen. Even trots zijn we op het vertrouwen dat wij door de jaren heen gekregen hebben van onze partners. Vooraanstaande organisaties als het Fairmined, Waterloo 200, In Flanders Fields Museum, Elvis Presley Enterprises, Bastogne War Museum en Humanium.
Het is via deze partners en munthuizen dat we in staat zijn om een breed internationaal aanbod samen te stellen vol unieke en exclusieve collectors-items.
Nee. Het Nederlandsche Muntenhuis is onderdeel van de Samlerhuset Group. Opgericht in 1997 en tegenwoordig actief in 14 Europese landen. Dankzij onze vele miljoenen verzamelaars in heel Europa kunnen we daarom met trots zeggen dat wij één van de grootste en meest invloedrijke munthuizen van Europa zijn. Hierdoor vind u veel exclusieve collectors-items in samenwerking met vooraanstaande partners vaak allen bij ons, hebben wij het mooiste internationale aanbod en hebben wij ieder jaar de eer om de gouden medaille voor de Nobelprijs voor de Vrede te slaan.
Nee, absoluut niet. Wij staan volledig en met trots achter onze producten en dienstverlening:
Een Belgisch biljet bij Het Nederlandsche Muntenhuis. Dat klinkt gek, maar is eigenlijk heel logisch. De Belgische hoofdstad Brussel is namelijk het hart van de Europese Unie. Het enige officiële Euro-herdenkingsbiljet '20 jaar Euro' kon dan ook alleen uitgegeven worden in België. Dankzij de uitstekende contacten van Het Nederlandsche Muntenhuis in Europa zijn wij in staat geweest een deel van de Europese oplage te bemachtigen voor de Nederlandse verzamelaars.
Het klopt dat Het Nederlandsche Muntenhuis eerder heeft bestaan. De enige overeenkomst met nu is echter de bedrijfsnaam.
Reacties die u mogelijk online bent tegengekomen zijn van 2012 of ouder en gaan niet over Het Nederlandsche Muntenhuis anno 2022. Afgezien van het hergebruik van de naam varen wij een volledig andere koers onder compleet nieuw management.
Zoals u ook online hebt kunnen lezen geniet u bij ons altijd 30 dagen ‘niet goed, geld terug’ garantie zonder gedoe. Ook terugsturen is gratis. Verzamelen via ons is dus altijd vrijblijvend en zonder risico.
Betrouwbaar: Thuiswinkel.org certificering
Bovendien zitten wij inmiddels in de laatste fase van certificering door Thuiswinkel.org. Binnenkort zullen wij volledig gecertificeerd zijn. Een extra bevestiging dat wij niets anders voor ogen hebben dan uw verzamelplezier!
Een ander en uniek aanbod
Ons aanbod van strikt gelimiteerde verzamelstukken is uniek. De munten en herdenkingsuitgiften zijn vaak alleen bij ons verkrijgbaar via exclusieve samenwerkingen met vooraanstaande partners als Elvis Presley Enterprises, Fairmined™ en Humanium™.
Internationaal geroemd
Tevens is Het Nederlandsche Muntenhuis onderdeel van de Samlerhuset Group: één van Europa’s grootste munthuizen, opgericht in 1994 en vandaag actief in 14 Europese landen.
Als onderdeel van de Samlerhuset Group zijn wij ook officieel distributeur van 's werelds meest prestigieuze munthuizen als Monnaie de Paris, South African Mint, Royal Australian Mint, Royal Canadian Mint en vele anderen.
U kunt uw bestelling het beste via onze website plaatsen. Dit proces werkt in 5 stappen:
Nadat uw betaald heeft komt u terug op onze website. In beeld staat dan vermeld wat uw ordernummer is. Dit is de bevestiging dat zowel uw bestelling als betaling goed is doorgekomen.
Mocht de betaling mislukken dan ontvangt u ook hierover direct bericht op het scherm bij de automatische terugkeer naar onze webshop.
Na het afronden van uw bestelling ontvangt u ook direct per E-mail een orderbevestiging. Indien u deze niet ontvangt, adviseren wij u contact op te nemen met onze Klantenservice
Wij bezorgen alleen op Nederlandse adressen. Bestellingen met een afleveradres buiten Nederland worden niet verwerkt.
Na ontvangst van uw order streven wij ernaar om uw bestelling binnen 5 dagen te verzenden. Bij sommige bestellingen kan het soms wat langer duren i.v.m. de levertijden van onze leveranciers.
Nee, wij hebben geen winkels. Uw bestelling kan alleen per post worden verstuurd.
Wij versturen uw bestelling via PostNL. Over het algemeen worden de zendingen via de brievenbus bezorgd. Mocht de zending niet door de brievenbus passen en de postbezorger trof u niet thuis aan, dan ontvangt u een PostNL afwezigheidsbericht waarmee de zending op het dichtstbijzijnde postkantoor afgehaald kan worden.
De verzendkosten zijn afhankelijk van het totale bestelbedrag.
Voor bestellingen met een totale waarde onder 99 euro zullen wij 4,95 euro voor verzending in rekening te brengen. Voor bestellingen met een bestelwaarde hoger dan 99 euro zijn de kosten voor verzending voor ons, en voor u dus helemaal gratis! Sommige campagnes vormen hier een uitzondering op. Dit staat duidelijk bij de aanbieding aangegeven.
Op iedere bestelling gelden de Algemene Voorwaarden van Het Nederlandsche Muntenhuis B.V. Deze kunt altijd online terugvinden en ontvangt u in de E-mail direct na het plaatsen van uw bestelling.
Dankzij onze 30 dagen geldende ‘niet goed, geld terug’ garantie hoeft u zich nergens zorgen over te maken.
Alle prijzen op onze website zijn altijd inclusief BTW.
Of u BTW betaalt hangt echter af van het product. Op veruit de meeste producten zit 21% BTW.
BTW-vrijstelling Europese Unie
Bepaalde gouden munten genieten een BTW-vrijstelling omdat zij voldoen aan de strikte voorwaarden van de Europese Unie. Als een product BTW-vrij is zullen wij dit altijd expliciet vermelden in de productomschrijving
U kunt tot 30 dagen na factuurdatum uw product kosteloos en veilig retourneren met het bijgeleverde retourlabel. U dient het label over de adresdrager van de ontvangen zending te plakken. De zending kunt u inleveren bij een PostNL punt. Deze service is voor u helemaal gratis.
Tevens vragen wij u om contact op te nemen met onze Klantenservice via het emailadres info@muntenhuis.nl zodat we op hoogte zijn van de retourzending. Ook in geval u het retourlabel niet meer in u bezit hebt, kunt u contact opnemen met onze Klantenservice welke u zal voorzien van een nieuw label.
Alle overige details van onze retourvoorwaarden kunt u hier terugvinden.
Bij een onvolledige of beschadigde zending verzoeken wij u om direct contact op te nemen met onze Klantenservice. Zij lossen het probleem graag voor u op. U kunt hen 24/7 bereiken via het emailadres info@muntenhuis.nl of telefonisch op maandag, woensdag en vrijdag tussen 10.00 en 16.00 via het telefoonnummer 0800 91 90
Ja, uiteraard. Wij gaan zelfs verder dan de wet ons verplicht.
Los van bovenstaande geldt natuurlijk altijd de Wettelijke Garantie. Dit wil zeggen dat het product datgene is of moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten.
Als u een klacht heeft over 1 van onze producten of onze service, dan verzoeken wij u om direct contact op te nemen met onze Klantenservice. Zij lossen het probleem graag voor u op.
U kunt hen 24/7 bereiken via het emailadres info@muntenhuis.nl of telefonisch op maandag, woensdag en vrijdag tussen 10.00 en 16.00 via het telefoonnummer 0800 91 90
We komen altijd binnen 14 dagen, maar meestal al een stuk sneller, inhoudelijk terug op uw klacht.
Mocht u het niet eens zijn met de afhandeling van uw klacht, dan kun u uw klacht voorleggen aan de Geschillencommissie van het Europese ODR Platform (https://ec.europa.eu/consumers/odr/)
U heeft het recht om binnen een termijn van 30 dagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen. De herroepingstermijn verstrijkt 30 dagen na de dag waarop u of een door u aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het goed fysiek in bezit krijgt.
Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet u ons via een ondubbelzinnige verklaring (bijvoorbeeld schriftelijk, per post, fax of e-mail) op de hoogte stellen de overeenkomst te herroepen. U kunt hiervoor gebruikmaken van "Europees modelformulier voor herroeping", maar bent hiertoe niet verplicht. Om de herroepingstermijn na te leven volstaat het om uw mededeling betreffende uw uitoefening van het herroepingsrecht te verzenden voordat de herroepingstermijn is verstreken.
Gevolgen van de herroeping
Als u de overeenkomst herroept, ontvangt u alle betalingen die u tot op dat moment heeft gedaan, inclusief leveringskosten (met uitzondering van eventuele extra kosten ten gevolge van uw keuze voor een andere wijze van levering dan de door ons geboden goedkoopste standaard levering) onverwijld en in ieder geval niet later dan 14 dagen nadat wij op de hoogte zijn gesteld van uw beslissing de overeenkomst te herroepen, van ons terug.
Indien u slechts een deel van uw bestelling retour stuurt dan worden de kosten voor levering niet teruggestort. Wij betalen u terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee u de oorspronkelijke transactie heeft verricht, tenzij u uitdrukkelijk anderszins heeft ingestemd; in ieder geval zullen u voor zulke terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht. Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen, of u heeft aangetoond dat u de goederen heeft teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt. U dient de goederen onverwijld, doch in ieder geval niet later dan 30 dagen na de dag waarop u het besluit de overeenkomst te herroepen aan ons heeft medegedeeld, aan ons terug te zenden of te overhandigen. U bent op tijd als u de goederen terugstuurt voordat de termijn van 30 dagen is verstreken. De directe kosten van het terugzenden van de goederen zijn voor onze rekening.
Ons retouradres
Splijtbakweg 117, 1333HJ te Almere
U bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen.
Wij bieden u verschillende online betalingsmogelijkheden aan en streven ernaar continue extra mogelijkheden te bieden.
Op dit moment heeft u de keuze uit:
In onze webshop vragen wij iedereen vooruit te betalen. Onze producten vertegenwoordigen namelijk vaak een significante waarde. Wij bieden ons klanten dan ook diverse betalingsopties om de betaling zo gemakkelijk mogelijk te maken. Wanneer u meer dan 100 euro besteedt, dan heeft u de optie om slechts 1/3 vooruit te betalen via In3.
Tot 30 dagen na ontvangst bent u beschermd door onze ‘niet goed, geld terug’ garantie, zonder opgave van reden.
IBAN: NL08CITI2032311704
Een reserveringsservice is een vrijblijvende dienst welke wij bovendien kosteloos leveren. Deze optie wordt altijd duidelijk vooraf vermeld wanneer beschikbaar en u dient zich hier actief voor aan te melden tijdens het bestelproces.
Dankzij de gratis reserveringsservice ontvangt u elke maand geheel vrijblijvend een munt of herdenkingsuitgifte behorende bij uw verzameling thuis. Het is de meest gemakkelijke manier om vrijblijvend een verzameling compleet te maken zonder dat het u veel tijd en zoekwerk kost. Dat doen onze experts voor u!
Iedere keer heeft u 30 dagen om te besluiten of de ontvangen uitgifte aan uw verzameling wenst toe te voegen of niet. Als u een product niet wenst te houden, neemt u binnen de 30 dagen contact op met onze Klantenservice. Zij helpen uw bestelling veilig en kosteloos terug te sturen.
Er zitten veel voordelen aan een reserveringsservice:
Een reserveringsservice is geen abonnement. U zit nooit ergens aan vast. Iedere aankoop is beschermd door de 30 dagen 'niet goed, geld terug' garantie.
Ja. Dit kunt u ten alle tijde en kosteloos stopzetten. Het is een volledig vrijblijvende dienst.
Om de reserveringsservice stop te zetten kunt u contact opnemen met onze Klantenservice via het emailadres info@muntenhuis.nl of telefonisch op maandag, woensdag en vrijdag tussen 10.00 en 16.00 uur via het telefoonnummer 0800 91 90. Zij zullen zonder enige discussie op ieder moment de reserveringsservice voor u stopzette
U kunt ten alle tijde contact opnemen met onze Klantenservice via het emailadres info@muntenhuis.nl of telefonisch op maandag, woensdag en vrijdag tussen 10.00 en 16.00 uur via het telefoonnummer 0800 91 90. Zij zullen zonder enige discussie op ieder moment de reserveringsservice voor u stopzetten
De meeste van onze producten zijn lossen munten of herdenkingsuitgiften, zonder vervolgleveringen. Wanneer een product wel onderdeel is van een collectie met automatische vervolgleveringen, dan maken we dit altijd extreem duidelijk:
Zelfs als u al deze communicatie zou missen, dan zit u nooit ergens aan vast.
Een reserveringsservice is een vrijblijvende dienst welke wij bovendien kosteloos leveren.
Dankzij de gratis reserveringsservice ontvangt u elke maand geheel vrijblijvend een munt of herdenkingsuitgifte behorende bij uw verzameling thuis. Het is de meest gemakkelijke manier om vrijblijvend een verzameling compleet te maken.
Iedere keer als u een vervolglevering ontvangt heeft u 30 dagen om te besluiten of de ontvangen uitgifte aan uw verzameling wenst toe te voegen of niet.
Als u een product niet wenst te houden, neemt u binnen de 30 dagen contact op met onze Klantenservice. Zij helpen uw bestelling veilig en kosteloos terug te sturen.
U kunt via de website www.muntenhuis.nl gratis een klantaccount aanmaken. Zo heeft u in 1 overzicht al uw gegevens en bestellingen. Het aanmaken van uw account gebeurt tijdens het plaatsen van een bestelling. Zodra u klikt op “bestellen” zullen uw persoonsgegevens worden gevraagd. Hierbij kunt u aangeven dat u een klantaccount wilt aanmaken. Een wachtwoord mag u zelf bedenken.
Indien u een klantaccount heeft aangemaakt, kunt u in de toekomst nog gemakkelijker bestellen. Bovendien heeft u dan uw persoonsgegevens en een duidelijk overzicht van uw bestellingen op 1 plek gemakkelijk inzichtelijk.
Goed. Wij gaan zeer zorgvuldig om met de persoonsgegevens die u met ons deelt. Wat u online wel en niet met ons deelt kunt gemakkelijk aangeven en altijd wijziging via de link “Cookie voorkeur wijzigen” onderaan de website. Wij voldoen aan alle wettelijk voorwaarden die de AVG van ons verlangd.
Alles details van ons Privacy beleid kunt u hier vinden
Wanneer u een klantrelatie met Het Nederlandsche Muntenhuis aangaat en bij ons verzamelt, vragen wij u om uw volledige naam, adres, e-mail en telefoonnummer door te geven. We slaan de persoonlijke informatie die u ons verstrekt op om de klantrelatie te beheren, zoals het afhandelen van bestellingen, leveringen, betalingen en daaraan gerelateerde vragen, en om u relevante informatie en aanbiedingen te sturen.
Bij het online bestellen slaat Het Nederlandsche Muntenhuis informatie op die verband houdt met de bestellingen die u doet, bijvoorbeeld technische informatie zoals type pc/mobiel, besturingssysteem, browser en IP-adres. We doen dit om u de best mogelijke gebruikerservaring te geven. Zie ‘Gebruik cookies’ voor meer informatie.
Wanneer u bij ons winkelt, vinden transacties zoals bestellingen, leveringen en facturering plaats. Dit is boekhoudkundige informatie die we moeten opslaan. Deze informatie is ook belangrijk zodat we u kunnen helpen bij eventuele latere vragen aan onze klantenservice.
Als u contact opneemt met onze klantenservice, slaan we informatie over deze gesprekken op. We doen dit om bij latere vragen terug te kunnen grijpen op eerdere communicatie.
We verzamelen ook informatie van anderen, via openbare bronnen (adresinformatie, telefoonnummer, mobiel nummer, leeftijd, geboortedatum) en hebben procedures voor het bijwerken van adres- en klantinformatie.
U kunt zien welke persoonlijke informatie we over u hebben opgeslagen via Mijn pagina als u een account heeft op onze website of door contact op te nemen met onze klantenservice.
© Copyright 2025 - Het Nederlandsche Muntenhuis BV